AFFÄRSUTVECKLING
Ni kan er verksamhet bäst. Men ibland är ett par externa ögon nyttiga för att lösa vissa knutar. Kanske behövs bara just ett annat perspektiv – eller så är det en nischad fråga där ni kanske saknar den rätta erfarenheten.
Behöver ni stöd kring en utmaning ni har? Mötesindustrin ligger naturligtvis närmast till hands men många av dessa utmaningar är ju snarlika oavsett bransch. Det kan med fördel vara kopplat till försäljning men det är absolut inget måste!
Några exempel på projekt jag arbetat med i närtid:
AFFÄRSPLAN NYTT AFFÄRSOMRÅDE:
En aktör inom mötesbranschen ville revitalisera ett vilande affärsområde. Jag hjälpte dem ta fram en affärsplan och även att implementera den. Affärerna haglar in.
PODCAST – STRUKTUR FÖR FÖRSÄLJNING SAMT SÄLJARBETE:
En podcast som (likt många podcasts) drivits länge helt utan intäkter, har nu en partnerstruktur på plats som möjliggör ett långsiktigt välmående. Dessutom såldes allt exponeringsutrymme för hela året slut på tre månader vilket innebär en helt ny finansiell verklighet för verksamheten.
AI INOM MÖTESINDUSTRIN:
En eventbyrå ville närma sig AI – men var börjar man? Jag tog fram en analys med tillhörande konkreta rekommendationer för implementering. AI – lika spännande som läskigt…
ÖKA SÄLJVOLYMEN:
En mötesanläggning behövde dels utveckla sitt arbete kring presentationstekniken, dels närma sig nya potentiella kunder. Jag genomförde en utbildning som innefattade hur man hanterar kalla telefonsamtal, hur man gör en bra live-pitch, hur man presenterar från en scen – och så producerade jag ett utkast på hur man skulle kunna närma sig eventbyråerna för framtida affärer.